piątek, 1 kwietnia 2011

Jakie masz plany na lato? - wieloznaczność graficzna

Reklama niezwykle często wykorzystuje wieloznaczność, zarówno słowną, jak i tę graficzną, co czyni przekaż jeszcze bardziej zabawnym i wyszukanym.

Dziś prezentuję kreacje niezwykle trafne, które właśnie bazują na obu typach wieloznaczności.

Kilka lat temu, gdy debiutował system internetowy w sektorze bankowości, Bank BPH tak oto lansował swoją ofertę:





Metaforyczny przekaz graficzny został wzmocniony sloganem „Myszą dużo łatwiej”. Obrazek nie dość, że zabawny , to dodatkowo narzuca odbiorcy zabawę słowem (myszka „serkowa” i myszka „komputerowa”).

A to kolejna sympatyczna reklama, od producenta pieczywa chrupkiego Wasa:





Odpowiedzią na pytanie – slogan: Jakie masz plany na lato? jest wybór odpowiedniego rozmiaru bikini. Oczywiście, panie które preferują ten najmniejszy, powinny do swojego jadłospisu dołączyć leciutkie jak bikini wyroby firmy Wasa.

A teraz coś dla przeciwników zupek w torebkach:




Powyższe dwa hasła reklamowe nawiązują do potocznych zwrotów dać sobie obciąć rękę/ głowę. Producent w ten sposób nas zapewnia o obecności  wyłącznie naturalnych składników w zupach instant.


c.d.n

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz