Reklama niezwykle często wykorzystuje wieloznaczność, zarówno słowną, jak i tę graficzną, co czyni przekaż jeszcze bardziej zabawnym i wyszukanym.
Dziś prezentuję kreacje niezwykle trafne, które właśnie bazują na obu typach wieloznaczności.
Kilka lat temu, gdy debiutował system internetowy w sektorze bankowości, Bank BPH tak oto lansował swoją ofertę:
Metaforyczny przekaz graficzny został wzmocniony sloganem „Myszą dużo łatwiej”. Obrazek nie dość, że zabawny , to dodatkowo narzuca odbiorcy zabawę słowem (myszka „serkowa” i myszka „komputerowa”).
A to kolejna sympatyczna reklama, od producenta pieczywa chrupkiego Wasa:
Odpowiedzią na pytanie – slogan: Jakie masz plany na lato? jest wybór odpowiedniego rozmiaru bikini. Oczywiście, panie które preferują ten najmniejszy, powinny do swojego jadłospisu dołączyć leciutkie jak bikini wyroby firmy Wasa.
A teraz coś dla przeciwników zupek w torebkach:
Powyższe dwa hasła reklamowe nawiązują do potocznych zwrotów dać sobie obciąć rękę/ głowę. Producent w ten sposób nas zapewnia o obecności wyłącznie naturalnych składników w zupach instant.
c.d.n
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz