wtorek, 26 kwietnia 2011

Tajemnica podwójności

Jaka liczba jest najbardziej popularna w sloganie? Zdecydowanie 2 i jej liczebnikowe modyfikacje. Stąd coś jest podwójne, dwa razy jakieś tam, coś innego występuje w dwóch plasterkach, itd.

Takie perswazyjne działanie podwójności w reklamie wykorzystuje się dość często w tekstach  komunikujących ulepszenie produktu, np. :

  • 2 razy większe skrzydełka” – Always podpaski
  • 2 razy większa ochrona”  – Always podpaski
  • Podwójny baton, podwójna przerwa” – Twix
  • „Siła dwóch serc” – Doppelherz
  • „Ładujemy podwójnie” – Heyah
  • „Szklanka mleka w dwóch plasterkach” – Kraft Solo
Inny przykład -  od kilku tygodni Carlsberg lansuje kampanią promocyjną marki Okocim w zwrotnej butelce. Informacja o podwójnym chmieleniu znalazła odzwierciedlenie w sloganie „Okocim Premium Pils Podwójnie Chmielone”. Kampania reklamowa piwa jest kontynuacją działań marki pod hasłem „Okocim. Wszystko dla przyjemności. Od 1845 r.” Spot przenosi nas, widzów w czasy pierwszej wojny światowej, do Browaru Okocim z początku XX wieku. Główna idea kreatywna kampanii jest oparta na podkreśleniu, że pomimo wojennej zawieruchy okocimscy browarnicy zawsze dodawali drugą porcję chmielu, która nadaje temu piwu charakterystyczny smak. Wspaniała kreacja, oglądając mam wrażenie, że to jakiś film telewizyjny. Zachowując klimat reklamy marki Okocim zapraszam poniżej na …


Nie – dwójkowe ciekawostki:


* Carlsberg Polska S.A skupia trzy czynne browary: Browar Okocim (Brzesko), Browar Kasztelan (Sierpc), Browar Bosman (Szczecin);


*Portfolio marek Carlsberga dostępnych na całym świecie  jest sukcesywnie powiększane, co zapewnia wzrost udziałów we wszystkich segmentach piwnych rynków. Strategia marketingowa zakłada produkcję piw lokalnych, np. Harnaś („piwo po zbóju”) w Polsce, co pozwala trafiać w dyferencjalne gusta wytrawnych smakoszy tego jakżeż popularnego trunku.


* Carlsberg Breweries A/S jest sponsorem EURO od 24 lat. Koncern piwowarski został już ogłoszony oficjalnym sponsorem Mistrzostw UEFA EURO 2012, których gospodarzami będą Polska i Ukraina. I  to siódme z rzędu mistrzostwa w piłce nożnej organizowane przez UEFA, których oficjalnym partnerem jest Carlsberg Group.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz