czwartek, 24 marca 2011

Celebrities in ads – Adam Małysz

Twórcy spotów reklamowych coraz częściej korzystają z obecności celebrities. Nic dziwnego, wizerunek osoby znanej, do tego lubianej, prawdopodobnie wpłynie na podniesienie prestiżu marki. Ponadto odbiorcy lubią mieć poczucie bycia „bliżej gwiazd”. Współcześni konsumenci aspirują do świata rozrywki, biznesu, sławy, a to jest możliwe dzięki posiadaniu tych samych dóbr, co osoby je reklamujące. Toteż obecność aktorów czy sportowców z pierwszych stron gazet jest jak najbardziej pożądana.

Jednym z nich, uroczo uśmiechających się do nas z ekranu telewizora czy billboardu , jest Adam Małysz.

W podziękowaniu za tak wiele wspólnych chwil, pełnych emocji i wzruszeń, dzisiejszy post w całości poświęcony tej Wyjątkowej Postaci.

Poniżej prezentuję te kampanie, w których Adam Małysz wystąpił.

I tak oto rozpoczęła się właśnie kampania reklamowa Lotto z udziałem naszego Mistrza. Zdecydowanie kreacja Totalizatora Sportowego ma charakter wizerunkowy. Twórcy w sposób trafny podkreślają to, co łączy markę Lotto  i  Adama Małysza: radość wygrywania, realizację własnych marzeń i pasji. W ten sposób Lotto zostanie postrzegane jako marka dla ciekawych i odważnych ludzi, którzy mają odwagę realizować swoje pasje i marzenia.



W lutym 2011 Adam Małysz zareklamował norweską telefonię komórkową Lebara. W potach reklamowych wystąpił wspólnie z innym znanym skoczkiem, Bjoernem Einarem Romoerenem. Obecność Polaka w kampanii norweskiej sieci komórkowej prawdopodobnie wynika z faktu, że większość klientów Lebara stanowią obcokrajowcy mieszkający w Norwegii na stałe lub tymczasowo. Do tej grupy należą Polacy, którzy przyjeżdżają do tego skandynawskiego kraju przede wszystkim wiosną i latem, stąd kampania została zainicjowana jeszcze przed rozpoczęciem sezonu napływu pracowników.



Grudzień 2010 - telewizyjna kampania herbaty Teekanne ( ciekawostka - pierwsza akcja reklamowa tego produktu od trzech lat). Adam Małysz deklaruje, że Teekanne to jego herbata. Przekazowi towarzyszył slogan „Herbata to Teekanne. Od 1882 roku".



Marzec 2010 - wizerunkowa kampania reklamowa Generali nawiązująca do sukcesów Adama Małysza na olimpiadzie w Vancouver. Przekaz został oparty na podziękowaniach i gratulacjach dla zawodnika, co również podkreśliło istotny fakt, że to właśnie Generali jest jego głównym sponsorem. Dodatkowo, w ramach kampanii na stronie generali.pl uruchomiono dział, w którym każdy internauta mógł wpisać swoje gratulacje dla Adama Małysza.



AUDI - kwiecień 2008
Adam Małysz został ambasadorem reklamowym koncernu motoryzacyjnego Audi. Należąca do holdingu Kulczyk Tradex firma po raz pierwszy wykorzystała w promocji wizerunek znanej osoby!
Przypomnieć trzeba, iż poprzednie kampanie reklamowe Audi opierały się na informowaniu o zaletach technicznych poszczególnych samochodów. Jednakże w celu podniesienia prestiżu marki i wzrostu jej popularności firma zdecydowała się wykorzystać wizerunek Adama Małysza.

W 2001 roku Adam Małysz został twarzą kampanii produktów Winiary - Danie w 5 minut. Bohater spotów promował dwa produkty linii - puree ziemniaczane o smaku bekonowym z grzankami oraz barszcz czerwony.

Poczta Polska również użyczyła sobie wizerunku naszego wybitnego sportowca (lutowy wpis).

Należy podkreślić, że Adam Małysz to także zjawisko socjologiczne, z jakąż siłą jego obecność przyciąga miliony (dosłownie – miliony kibiców, jak i miliony, jakie generował nasz skoczek z reklam). Fenomen popularności tego jakżeż skromnego skoczka z Wisły określany jest mianem „małyszomanii”, a sam bohater to Król Adam I, Orzeł z Wisły. 

Dziękujemy Ci Adam !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz