Google, największą wyszukiwarkę internetową, uznano za najdroższą markę świata w 2011 roku.
Sensacją jest fakt, iż po raz pierwszy z czołowej dziesiątki wypadła Coca-Cola. Jednakże największym przegranym okazała się brytyjska marka z branży paliwowej – British Petroleum (BP). Prawdopodobnie przyczyniła się do tego katastrofa ekologiczna - wyciek ropy w Zatoce Meksykańskiej z głębinowej platformy wiertniczej należącej do koncernu BP, stąd spadek w zestawieniu aż o 53 lokaty!
Na szczycie zestawienia dominują firmy amerykańskie. W pierwszej dwudziestce aż 13 marek pochodzi z USA, w pierwszej dziesiątce tylko jedna firma nie jest amerykańska!
Pierwsze dwadzieścia najdroższych marek świata w 2011 roku:
1. Google
2. Microsoft
3. Walmart
4. IBM
5. Vodafone
6. Bank of America
7. GE
8. Apple
9. WELLS FARGO
10. AT&T
11. HSBC
12. Verizon
13. HP
14. Toyota
15. Santander
16. Coca-Cola
17. McDonald's
18. Samsung
19. Tesco
20. Meredes-Benz
2. Microsoft
3. Walmart
4. IBM
5. Vodafone
6. Bank of America
7. GE
8. Apple
9. WELLS FARGO
10. AT&T
11. HSBC
12. Verizon
13. HP
14. Toyota
15. Santander
16. Coca-Cola
17. McDonald's
18. Samsung
19. Tesco
20. Meredes-Benz
Ciekawostka: 10 najcenniejszych marek jest wart prawie bilion złotych - znacznie więcej niż wynosi dług publiczny Polski.
Kolejnym przegranym według sporządzonego zestawienia jest Nokia, która spadła z 21 na 94 pozycję.
Coroczny raport The Global Banking 500 League Table przygotowywany jest przez firmę konsultingową Brand Finance.
Łoo! Microsoft za Google? Strange...
OdpowiedzUsuń